1403-02-04 09:18
280
0
89695
ضرب‌الاجل برای صدور مجوز؛

عدالتی که با «یکتا» برقرار می‌شود

دولت سیزدهم با طراحی سامانه «یکتا» تلاش کرد تا فضای کسب و کار بهبود پیدا کند و صدور مجوز راحت‌تر انجام شود و مردم از شر امضاهای طلایی خلاص شوند که این مهم تحقق یکی از شعارهای عدالت‌محوری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، دولت سیزدهم برای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، از بین بردن امضاهای طلایی و هر گونه رانت دستور شفاف سازی صدور مجوزها را صادر کرد تا فعالان اقتصادی در درگاه یکتا شناسنامه‌دار و ساماندهی شوند این اقدام در راستای برقراری عدالت انجام گرفته است.

* تبدیل شناسه‌های کاغذی به الکترونیک رایگان است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» پیرامون تمدید مجوزهای کاغذی به الکترونیک گفت: امسال با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شد این یک فرمان راهبردی است اگر قرار باشد آثار رشد را در جامعه ببینیم باید از مردم بخواهیم تا در این زمینه همراهی کنند.

روح‌اله صلبی افزود: دولت باید محیط را طوری مساعد کند که مردم فعالیت خود را داشته باشد، قانون بهبود کسب و کار در حوزه درگاه مجوزها به دنبال این است که این فرآیند را تسهیل کند.

وی با تاکید بر اینکه در ثبت مجوز جدید و یا تبدیل شناسه‌های قدیمی و کاغذی به الکترونیک نیازی به پرداخت هیچ مبلغی نیست، گفت: برای تمدید مجوز نیازی نیست که مردم به اتحادیه و دستگاه‌ها مراجه کنند این امکان با سه مولفه کد صنفی، کد پستی، شماره سریال شناسنامه با شماره تلفن شخصی از طریق درگاه ملی مجوزها در کمتر از دو دقیقه قابل انجام است.

* ۲۵ اردیبهشت مجوزهای کاغذی باطل می‌شود

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان از مردم، کسبه، بازاریان و اصناف خواست تا در اجرای هر چه بهتر این طرح کمک کنند چون قرار است همه امور شفاف شود.

صلبی تاکید کرد: ۲۵ اردیبهشت تنها زمانی است که این شناسه‌ها باید در درگاه ملی مجوزها ثبت شود، دولت به دنبال این است که تمام فرآیندها را الکترونیکی کند.

وی گفت: شناسه‌های قبلی اعتباری ندارند و اگر الکترونیکی نشوند از درجه اعتبار ساقط خواهند بود و از خدمات دولتی مانند تسهیلات بانکی، تامین اجتماعی و معافیت‌های مالی محروم می‌شوند.

* ثبت الکترونیک مجوزها به نفع مردم است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان بیان کرد: تبدیل مجوز کاغذی به الکترونیک از طریق درگاه ملی مجوزها کاملا به صورت رایگان انجام می‌شود، مردم نگرانی و دغدغه‌ای نداشته باشند با این فرآیند در حوزه مالیاتی مشکلاتی برای آنها به وجود نخواهد آمد.

صلبی با اشاره به اینکه ثبت الکترونیک مجوزها به نفع مردم است، گفت: اگر کسی می‌خواهد کسب و کار جدیدی شکل دهد از دو طریق ثبت‌محور و تائیدمحور می‌تواند اقدام کند، اگر خواسته آنها ثبت‌محور باشد مجوز موردنظر در مدت سه تا هفت روز صادر می‌شود و اگر تائیدمحور باشد بر مبنای دستورالعمل اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کنار مردم برای شفافیت حوزه اقتصادی ایستاده‌ایم، بیان کرد: روز گذشته در استان گلستان ۴۶۳ فقره تبدیل شناسه قدیمی به جدید را داشتیم که این امر در کشور کم‌سابقه است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.